第一金融网主办
   | 网站首页 | 金融焦点 | 银行 | 股票 | 基金 | 保险 | 期货 | 股评 | 港股 | 美股 | 外汇 | 债券 | 黄金 | 理财 | 信托 | 房产 | 汽车 | 行情中心 | 
»您现在的位置: 第一金融网 >> 外汇 >> 机构观点 >> 正文

Swissquote Bank:默克尔获胜 欧元变动不大 澳元恢复

2013-9-23 17:01:37  文章来源:亚洲外汇网  作者:Swissquo…
核心提示:Swissquote Bank:默克尔获胜 欧元变动不大 澳元恢复

 

 

  中国释放好于预期的9月制造业PMI(实际值为51.2,高于预期中值60.9和前值50.1),所以本周以良好情绪开始。上证综指上涨1.31%,而恒生指数下跌0.73%。中国央行将美元兑人民币中间价设定为6.1475,为2005年重估以来的最高水平。

  隔夜,良好的中国PMI帮助澳元兑日元恢复至93.60;澳元兑美元在早盘中上涨至0.9438。澳元走强,加大了澳洲联储未来降息以降温市场的可能性,使得澳元兑美元依然在0.9500之前窄幅震荡。

  美元兑日元和日元交叉盘涨跌互现,假期交投量不大,美元兑日元在东京市场于99.10水平处获得支撑。欧洲市场开盘后,该货币对下滑至98.91;买入价见于98.90-99.00,而股权买入价在98.00上面建立。

  在德国,默克尔所领导的基督教民主党赢得41.5%的多数选票,所以默克尔需要寻找新的执政伙伴。德国大选的最终结果对单一货币的影响甚小。上周五到达1.3554之后,欧元兑美元本周开盘小幅下行。该货币对依然在1.3520上方获得良好支撑。美联储决定维持每月资产购买规模在850亿美元不变,而未来美国预算/债务期限的不确定性将很可能会让欧元兑美元继续获得良好支撑。即将释放的欧元区制造业PMI和欧洲央行行长德拉吉的证词将成为目前欧元的主要驱动因素。

  在其他地方,鉴于第二季度GDP终值将于本周四释放,英镑兑美元守住1.5980-1.6000以上的实力。自上周反弹至1.6163之后,回落至1.6000有助于缓解上部的紧张情绪。相对强弱指数仍保持在70% - 过度买进区域。

  今天,重点是瑞士8月M3货币供应、KOF研究所9月经济预测报告、法国、德国和欧元区9月(预先值)服务业和制造业PMI、欧元区9月PMI综合指数以及美国8月芝加哥联储全国活动指数。

  The week starts with good sentiment as China prints better than expected manufacturing PMI in September (51.2, versus 60.9 expected & 50.1 prev). Shanghai’s Composite added 1.31%, while Hang Seng index retreated 0.73%. PBOC set the Yuan mid-point at 6.1475 versus US dollar, the highest since 2005 revaluation.

  The good Chinese PMI helped AUDJPY to recover to 93.60 overnight; AUDUSD traded up to 0.9438 early in the session. Offers remain tight pre-0.9500 as stronger AUD increases the probabilities for a future RBA rate cut to cool down the markets.

  USDJPY and JPY crosses were mixed with thin holiday volumes giving support to USDJPY at 99.10 in Tokyo. The pair slipped to 98.91 in the European opening; bids are seen at 98.90/99.00, while option bids are building above 98.00.

  In Germany, Angela Merkel’s Christian Democrats won the elections with 41.5%, just under the majority leaving Merkel in obligation to find a partner. The German elections finally had little impact on the single currency. EURUSD opened the week slightly on the downside, after having traded at 1.3554 on Friday. The pair remained well supported at 1.3520. Fed decision to leave the asset purchases at USD 85bn per month and upcoming uncertainties on US budget/debt deadlines are likely to keep EUR well supported against USD. The manufacturing PMI releases across the Euro-zone and ECB President Draghi’s testimony will be the main EUR-drivers ahead of us.

  Else, GBPUSD defends strength above 1.5980/1.6000 before 2Q final GDP numbers due Thursday. After last week’s rally to 1.6163, the pullback to 1.6000 helped to release tensions on the upside. RSI still remains at 70% - overbought region.

  Today, the focus is on Swiss August M3 Money Supply and KOF Institute’s September Economic Forecast Report, French, German and Euro-Zone September (Advance) PMI Services & Manufacturing, Euro-Zone September PMI Composite and US August Chicago Fed National Activity Index.

分享到:
第一金融网免责声明:
1、本网站中的文章(包括转贴文章)的版权仅归原作者所有,若作者有版权声明的或文章从其它网站转载而附带有原所有站的版权声明者,其版权归属以附带声明为准。
2、文章来源为均为其它媒体的转载文章,我们会尽可能注明出处,但不排除来源不明的情况。转载是处于提供更多信息以参考使用或学习、交流、科研之目的,不用于 商业用途。转载无意侵犯版权,如转载文章涉及您的权益等问题,请作者速来电话和函告知,我们将尽快处理。来信:fengyueyoubian#sina.com (请将#改为@)。
3、本网站所载文章、数据、网友投稿等内容纯属作者个人观点,仅供投资者参考,并不构成投资建议,与第一金融网站无关。投资者据此操作,风险自担。如对本文内容有疑义,请及时与我们联系。
发表评论

【发表评论】(网友评论内容只代表网友观点,与本站立场无关!)
 姓 名:
 评 分: 1分 2分 3分 4分 5分
 评论内容:
验证码: *
  • 请遵守《互联网电子公告服务管理规定》及中华人民共和国其他各项有关法律法规。
  • 严禁发表危害国家安全、损害国家利益、破坏民族团结、破坏国家宗教政策、破坏社会稳定、侮辱、诽谤、教唆、淫秽等内容的评论 。
  • 用户需对自己在使用本站服务过程中的行为承担法律责任(直接或间接导致的)。
  • 本站管理员有权保留或删除评论内容。
  • 评论内容只代表网友个人观点,与本网站立场无关。
  • 专题栏目
    全站专题

    | 设为首页 | 加入收藏 | 关于我们 | 友情链接 | 版权申明 | 文章列表 | 网站地图 | 征稿启事 | 广告服务 | 意见反馈 |

    Copyright©2006-2013 afinance.cn All Rights Reserved 版权所有·第一金融网