第一金融网主办
   | 网站首页 | 金融焦点 | 银行 | 股票 | 基金 | 保险 | 期货 | 股评 | 港股 | 美股 | 外汇 | 债券 | 黄金 | 理财 | 信托 | 房产 | 汽车 | 行情中心 | 
»您现在的位置: 第一金融网 >> 外汇 >> 外汇资讯 >> 正文

FxPro:量化宽松历史性的收尾而美元却在挣扎

2014-10-30 16:36:39  文章来源:亚洲外汇网  作者:FxPro
文章简介:

The dollar strength seen in August and September has come up against some stiff resistance in October and even yesterdays much better than expected US consumer confidence numbers were not enough to attract dollar buyers,whilst the data did lead to further risk appetite for to indices with the Dow closing back above the 17,000 level.The index has now bounced 5.4%since hitting a multi month low only days ago.  

美元在八月和九月出现的强势在这个十月遇到了强大的阻力,甚至连昨天好过预期的美国消费者信心数据也无法吸引到美元买家,不过这个数据倒是吸引了对风险更大的胃口,导致道琼斯收盘时上升到17000之上。目前这个指数在前几天经历了多月以来的低点之后已经反弹了5.4%  

Overnight the Kiwi has seen a bit of strength following better than expected business confidence data,but this is unlikely to cause any surprises come the RBNZs interest rate decision later tonight.NZDUSD has found some support for the second time,around and just below the 0.7800 level and is trading at 0.7935 at the time of writing,but that bounce could be short lived as the RBNZ continues to play down the currency and US tapering is due to complete today.  

由于商业信心数据好过预期,昨天新西兰元稍稍走强,不过在今天晚上新西兰央行发布利率决定之前不太可能有令人惊讶的事情发生。新元美元再次获得支撑,目前仅仅低于0.7800,而在写这篇文章时位于0.7935;但这种反弹可能会比较短暂因为新西兰央行会继续唱衰新元,而美国的紧缩也将在今天完成。  

Its FOMC decision day and this will be keenly watched as we mark a historical end to the Federal Reserves massive QE III program.Whilst theres no press conference that follows the decision,the key element to watch will be the statement to see if theres any hint of when rates will start to rise.But hopes maybe dashed as we can expect the dovish tone to remain,in particular the inclusion of the phraseconsiderable time,so a reassertion of dollar strength might take some time yet.  

今天是联邦公开市场委员会(FOMC)发布决定的日子,会得到密切关注;因为这一天是美联储庞大的量化宽松计划第三期的历史性收尾。不过决定发布时不会有新闻发布会,值得关注的关键点就是声明。我们要发掘一下这个声明的内容看看加息到底会在什么时间来到。不过希望还是很渺茫,因为我们期待美联储能维持温和的立场,特别希望声明里能有“相当长一段时间内”这样的措辞;这样的话美元要再次走强就需要更长的时间。  

分享到:
第一金融网免责声明:
1、本网站中的文章(包括转贴文章)的版权仅归原作者所有,若作者有版权声明的或文章从其它网站转载而附带有原所有站的版权声明者,其版权归属以附带声明为准。
2、文章来源为均为其它媒体的转载文章,我们会尽可能注明出处,但不排除来源不明的情况。转载是处于提供更多信息以参考使用或学习、交流、科研之目的,不用于 商业用途。转载无意侵犯版权,如转载文章涉及您的权益等问题,请作者速来电话和函告知,我们将尽快处理。来信:fengyueyoubian#sina.com (请将#改为@)。
3、本网站所载文章、数据、网友投稿等内容纯属作者个人观点,仅供投资者参考,并不构成投资建议,与第一金融网站无关。投资者据此操作,风险自担。如对本文内容有疑义,请及时与我们联系。
发表评论

【发表评论】(网友评论内容只代表网友观点,与本站立场无关!)
 姓 名:
 评 分: 1分 2分 3分 4分 5分
 评论内容:
验证码: *
  • 请遵守《互联网电子公告服务管理规定》及中华人民共和国其他各项有关法律法规。
  • 严禁发表危害国家安全、损害国家利益、破坏民族团结、破坏国家宗教政策、破坏社会稳定、侮辱、诽谤、教唆、淫秽等内容的评论 。
  • 用户需对自己在使用本站服务过程中的行为承担法律责任(直接或间接导致的)。
  • 本站管理员有权保留或删除评论内容。
  • 评论内容只代表网友个人观点,与本网站立场无关。
  • 专题栏目
     没有任何专题栏目

    | 设为首页 | 加入收藏 | 关于我们 | 友情链接 | 版权申明 | 文章列表 | 网站地图 | 征稿启事 | 广告服务 | 意见反馈 |

    Copyright©2006-2014 afinance.cn All Rights Reserved 版权所有·第一金融网